51. Tolosako Abesbatza Lehiaketa

Urteroko errituala

Erabiltzailearen aurpegia Migel Zeberio 2019ko azaroaren 1a

Urteroko errituala 1 1572613197786
Urteroko errituala 2 1572613198830
Urteroko errituala 3 1572613199804
Urteroko errituala 4 1572613201136
Urteroko errituala 5 1572613203559
Urteroko errituala 6 1572613207059
Urteroko errituala 7 1572613210019
Urteroko errituala 8 1572613213527
Urteroko errituala 9 1572613217030
Urteroko errituala 10 1572613220351
Urteroko errituala 11 1572613223760
Urteroko errituala 12 1572613227196
Urteroko errituala 13 1572613229447
Urteroko errituala 14 1572613231545
Urteroko errituala 15 1572613232927
Urteroko errituala 16 1572613234702
Urteroko errituala 17 1572613236119
Urteroko errituala 18 1572613237330
Urteroko errituala 19 1572613238904
Urteroko errituala 20 1572613240584
Urteroko errituala 21 1572613242371
Urteroko errituala 22 1572613244278
Urteroko errituala 23 1572613245452
Urteroko errituala 24 1572613246717
Urteroko errituala 25 1572613248254
Urteroko errituala 26 1572613249931
Urteroko errituala 27 1572613251628
Urteroko errituala 28 1572613253451
Urteroko errituala 29 1572613255612
Urteroko errituala 30 1572613257572
Urteroko errituala 31 1572613259133
Urteroko errituala 32 1572613259915
Urteroko errituala 33 1572613260663
Urteroko errituala 34 1572613262293
Urteroko errituala 35 1572613263558

Urteroko erritualari ekin diogu berriz. Leidor antzokiaren barrunbeek irentsi gaitzaten utzi, urteroko aurpegiak, aurkezpen manerak, urtebete gehiago azaltzen duen kartel grisa, urtero berritzen den loreztapen minimala behatu eta aurrera!

Lehen saioan, polifonian eta folklorean, Indonesiako Consolatio Choir Universitas Sumatera Utara, Alemaniako Collegium Musicum Berlin Chamber Choir eta Suitzako Mannerstimmen Basel abesbatzak aritu dira.
 
Murgildu gara jada koruen mikrokosmos honetan, bakoitza berean baina ondokoak egiten duenari begiradarik kendu ezinda. Alemania, Indonesia eta Suitza aurrez aurre, hiru proposamen eta musikaren bizipen desberdin. Herri alpetarra, nahikoa gertukoa izanik, presentzia urrienetariko izan duen nazioetarikoak ditugu eta aspaldiko partez gizonezko gazte taldea. Arriskutan zuhur, bide labainkorregietatik galdu nahi ez eta sonoritate konpaktuzko talde ederra osatzen dute.
 
Indonesiarren bi agerraldien artean aldea nabaritu dut, polifoniaren eredu hertsiagoan otzan, dagokion izpiritua urrun izango bailitzaien, herri musika eta garaikidearen alboan berriz askeago, erosotasunaren epelean. Erritmikotasunaz baliaturik fin baina Azurzaren kirikoketa makil jokoan trumilka zenbaitzuetan, tempoari ezin eutsirik. Ederrak dira edonola, Indiako ozeanoko irletara ametsezko soinu bidaian eraman gaituzten bezalako tarteak, amultsuak.
 
Esango nuke berlindarrek eskaini digutela arratseko eduki lehiakorrena eta konprometituena; sinkronizazio arinak oro har, H Schutz bezalako joskera landuetan bereziki. Azurzaren obra behartuaren irakurketa ulergarria eta H Koesler-en erromantizismoaren zertzelada espresiodun bezain ezezaguna. Folklorean egun bizi dugun mestizaia izan du isla; Europa Ekialde edo Ekialde Hurbileko erritmoak bolo bolo, hauekin batera ordea B Engelbrecht-en doinu ezagun ondo burutua edo aspaldian entzuteko plazerik izan ez dugun Sorozabalen Nire Maite Pollita harribitxia. Iruzkinik egiteko, une oro erabili duten dinamika muga apala aipatuko nieke zabaltzeak koloreen paletan aukera berri anitz eta aberats eskuragarri jarriko lizkiekeelakoan naiz.
 
Eta urterokoari jarraikiz, ondorengo egunetan nire belarriek jasotzen dituzten ñabardurak idatziz azaltzeko ausardiaz jarraituko dut.

Ez diogu hau kapritxo hutsagatik: lagundu iezaguzu. Eduki hau guztia doan ikusten duzu ez dugulako irudikatzen euskarazko hitzik gabeko Tolosalderik. Atarikide, iragarle eta erakunde askoren laguntzarik gabe ezinezkoa litzateke. Zenbat eta komunitate handiagoa sortu, orduan eta sendoagoa izango da ATARIA: zurekin, zuekin. Ez utzi biharko gaur egin dezakezuna: egin zaitez Atarikide!


EGIN ATARIKIDE!