Udalbatzaren Adierazpena zerbitzu enpresek adineko pertsonei aurrez aurreko arreta pertsonalizatua bermatzearen alde

Amasa-Villabonako Udalbatzak otsailaren 22ko osoko bilkuran, aho batez onartu zuen behar bereziak dituzten kontsumitzaileek (batez ere adineko pertsonek) aurrez aurreko arreta jasotzeko duten eskubidea aldarrikatzen duen Erakunde Adierazpena.

Adierazpenean bereziki banketxeei, izaera publikoko erakundeei eta elektrizitatea eta gasa kudeatzeko bulegoei, besteak beste, sistema digitalak edo makinak erabiltzeko betebeharra saihesteko eta zerbitzu guztietan arreta emateko prestatutako orduetan aurrez aurreko arreta eskaintzeko eskatzen zaie.
 
Honakoa da Amasa-Villabonako Udalbatzak alderdi politiko guztien babesarekin onartu duen Adierazpena:
 
ZIOEN AZALPENA
 
Azken urteotan, hainbat arau txertatu dira legerian kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideen defentsa bermatzeko, batez ere ahulenen eskubideak.
 
Hala ere, Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Kontseiluak adierazten duen bezala, indarrean dagoen araudiak ez du lortu, bilatzen zen emaitza, eta esperientziak erakusten du bezeroarentzako arreta-zerbitzu gehienek gabezia handiak dituztela, batzuetan interesatuak, eta, ondorioz, kontsumitzaile eta erabiltzaileak ezinbesteko kalteberatasun eta babesgabetasun egoeran daudela.
 
Beraz, bide luzea dago egiteko enpresek, saltokiek, bankuek eta administrazio publikoak berak, oro har, era guztietako erakunde pribatu eta publikoek beren zerbitzuak modu egokian eman ditzaten, adinekoen eta zailtasun bereziak izan ditzaketen adin guztietako pertsonen ezaugarri bereziak kontuan hartuta.
 
Asko dira enpresa eta erakunde publiko eta pribatuek mugitzeko zailtasunak, gaitasun kognitiboa edo dibertsitate sentsoriala duten pertsonekiko edo adineko pertsonekiko duten adiskidetasunari laguntzen dioten alderdiak: giza tratua (adeitasuna, errespetua, bezeroarekin komunikatzeko gaitasuna, bere erritmora egokituz, hizkuntza argi batekin eta adierazten duena ulertzeko gaitasunekin, etab.); ingurune fisikoa (irisgarritasuna, erosotasuna, ikusgarritasuna, segurtasuna); produktu errazak edo informazioa eskuratzea.
 
Hala ere, pertsona horiek ingurune digitalean dituzte, oro har, zerbitzuak eskuratzeko zailtasun handienak. Zailtasun hori areagotu egiten da bide digitala denean produktuak edo zerbitzuak kontratatzeko eskaintzen den modu bakarra, eta hori gero eta maizago gertatzen da, batez ere adinekoek arreta pertsonalizatua behar eta eskatzen dutela kontuan hartuta. Hala gertatzen da, adibidez, bankuen esparruan.
 
Estatistikako Institutu Nazionalak 2020an egindako «banku elektronikoa eta finantza-zerbitzuak» txostenaren arabera, 65 eta 74 urte bitarteko pertsonen % 32,6k eta 75 urtetik gorakoen % 9,1ek baino ez zuten banku elektronikoa erabili azken hiru hilabeteetan. Estatuan bost milioi pertsonak baino gehiagok ez dakite Internet bidez jarduten, eta irtenbide bakarra senide edo konfiantzazko pertsona baten esku uztea da, finantza-independentzia galtzearen truke.
 
Azaldutako guztiagatik, honako erabakiak hartzen ditu Amasa-Villabonako Udalbatzak:

ERABAKIAK
 
  • Amasa-Villabonako Udalak konpromisoa hartzen du administrazio publiko honetan egin behar dituzten izapideetan zailtasun bereziak izan ditzaketen adinekoen eta edozein adinetako pertsonen zailtasunak berrikusteko eta zerbitzuak ematean dituzten premiak kontuan hartzeko.

  • Amasa-Villabonako Udalak udalerrian zerbitzuak ematen dituzten enpresei eta erakundeei eskatzen die kontsumitzaile kalteberei arreta pertsonalizatua emateko, bai adinekoak direlako, bai zailtasun bereziak izan ditzaketelako.

  • Amasa-Villabonako Udalak erakunde publiko zein pribatu horiei eskatzen die kontuan har ditzatela kolektibo horien behar bereziak eta arreta hurbilekoa eta azkarra eman diezaietela, kalean itxaroteko denborak saihestuz.

  • Amasa-Villabonako Udalak bereziki banketxeei eskatzen die aurrez aurreko zerbitzua lanaldi osoan eskain dezatela, 65 urtetik gorako pertsonei zerbitzu horiek eten izanak eragiten dizkien kalteak gainditzeko.

  • Amasa-Villabonako Udalak banketxeei, izaera publikoko erakundeei eta elektrizitatea eta gasa kudeatzeko bulegoei, besteak beste, eskatzen die sistema digitalak edo makinak erabiltzeko betebeharra saihesteko eskaintzen dituzten zerbitzu edo produktuetara heltzeko.

  • Udal honek konpromisoa hartzen du herritarrei zerbitzu guztietan arreta emateko prestatutako orduetan aurrez aurreko arreta eskaintzeko.

  • Era berean, Amasa-Villabonako Udalak Eusko Jaurlaritzari eta Gipuzkoako Foru Aldundiari eskatzen die beren eskumeneko zerbitzu bakoitzean aurrez aurreko arreta emateko, behar duten pertsonek erantzuna jaso ahal izan dezaten beren eskariak kudeatzean sortzen zaizkien arazoei, pertsonen kalean itxarotea saihestuz.

  • Amasa-Villabonako Udalak tokiko merkataritza-establezimenduei eta ostalaritza-establezimenduei gonbidapena egiten die adineko pertsonekin eta zailtasun bereziak dituzten pertsonekin adiskidetasuna errazteko neurriak praktikan jar ditzaten, hala nola, ate errazak, sarrerako heldulekuak, itxaroteko eserlekuak, poltsetarako eta paketeetarako laguntzak, probaleku eroso eta irisgarriak, letra argi eta handiko kartelak, informazio eskuragarria, etab. Horretarako, Udalak arreta berezia eskainiko die sentsibilizazio eta sentsibilizazio kanpaina bereziei. 
Amasa-Villabonako Udalak akordio horiek helaraziko dizkie udalerrian presentzia duten merkataritza eta zerbitzu erakundeei eta Amasa-Villabonako pertsonek joan behar izaten duten beste zerbitzu publiko batzuei.

Ez diogu hau kapritxo hutsagatik: lagun gaitzazu . Eduki hau guztia doan ikus dezakezu euskarazko hitzik gabeko Tolosaldea ez dugulako irudikatzen. Atarikide, iragarle eta erakunde askoren laguntzarik gabe ez litzateke posible hori. Gero eta komunitate handiagoa sortu, orduan eta sendoagoa izango da Ataria: zurekin, zuekin. Ez utzi biharko gaur egin dezakezun hori: egin zaitez Atarikide!


EGIN ATARIKIDE!