Unibertsitatera erantzun bila iritsi eta galdera ikur gehiagorekin aurkitu. Irakasle izan nahi, baina nondik hasi jakin gabe. Bokazioa neurtuko duen neurri edo baliabiderik gabe, eseri eta bi orduz gure aurrean jartzen denaren hitzak kopiatu besterik ez dugu. Ah, eta ondokoak isilik, jasotakoa baieztatzen. A zer buruko mina!
Tristea da hezkuntza asaldatzen duten gertakariei jaramonik egiten ez dieten ikaskideez inguratuta egotea. Kontraesan eta aurreiritzien aurka altxatu ordez, jasotzen dutena eraldatu gabe dihardute. Klasera iritsi, irakasleak esandakoa irentsi eta azterketa edo bakarkako proba batean bota; hezkuntzak sortu ditzaken erronka guztiak dastatu gabe.
Horietako askok aukeratzen omen dute magisteritza beste karrerak baino zailtasun gutxiago duelako. Zailtasunen araberako hautua egiten badugu jai daukagu. Nahikoa da. Irakaskuntzak ez du izan behar azken aukera, ezin du «deskarte» lana bete. Imajinatu besterik ez dugu lehenengoz irakasle eskolara sartzen den horrek zenbat informazio «toxiko» dakarren motxilan. Magisteritzan ikasteko gutxi, azterketa errazak eta hiru hilabeteko oporrak!
Hezkuntzak dituen oztopoen artean, irakasleen motibazio falta da kutsagarrienetakoa. Elkar eragitea badugu oinarri, landatzen ditugun hazi berak jaso beharko genituzke, kalte egin dezaketen pestizidak uxatuz. Zergatik izan nahi dudan irakasle? Ba, ez dakit. Erantzun bila jarraitu nahi dudalako ziurrenik. Izango ditudan hiru hilabeteko oporretan pentsatzeko denbora izango al dut?