Hizkuntzen bilakaera sozialean zerikusi handia izan dezakete identitateek, ideologiek, motibazioek, jarrerek, iritziek, balioek eta hautemateek. Izan ere, baldintzatu dezakete hiztunen portaera hizkuntza bat edo beste erabiltzeko, edo hizkuntza hurrengo belaunaldiei eman edo ez erabakitzeko, edo hizkuntza ikasteko (edo ahazteko). Beraz, errealitate soziolinguistikoa aztertzeko, nahitaez erreparatu behar zaie alderdi horiei.
Soziolinguistikan, metodologia kualitatiboen bidez aztertu izan da atxikimendua, baina demolinguistikatik ere landu izan da: batetik, inkestetan jasotako iritziak aztertuta —hala egiten da Inkesta Soziolinguistikoan, esaterako—; bestetik, hiztunen portaerei erreparatuta azter daiteke sakonean zer balio eta jarrera dituzten. Hemen ere bi alde horiek landu ditugu.
Jarraitu irakurtzen Berria.eus webgunean.