Iragan hamarraldietan ahalegin handia egin da eskoletako jarduna euskalduntzeko, lorpen bat izan da hori. Hizkuntzaren ezagutzaz gain beharrezkoa da, ordea, hiztunek gakoak izatea beren burua ulertzeko: beren hizkuntza hautuak, horien zergatiak, eta ingurukoenak. Hezkuntza soziolinguistikoa: esperientzien partekatzea eta aurrera begirakoa ikastaroa egin dute UEUren Udako Ikastaroetan, Eibarren gaiaz aritzeko. Bertan, bereziki, nerabeekin egiten ari diren hainbat esperientzia aztertu dituzte. Asko aipatu dute ideia bat: «eragile» izateko bidea ireki behar zaie nerabeei.
Arloan lanean ari diren taldeak asko dira. Jori jardun dute horietako eragileek. Uema Udalerri Euskaldunen Mankomunitatea egiten ari den esperientzia aurkeztu du Maier Ugartemendiak; Emunek hainbat eskolatako jardunean ikasitakoen berri eman du Ainhoa Lasak; Lasarte-Oriako (Gipuzkoa) bigarren hezkuntzako ikasleen artean jorratutako lan ildoen jakinarazpena egin du Ebete hizkuntza zerbitzuetako Iñaki Eizmendik; Nafarroan irakasleen prestakuntzan egindako urratsen berri eman dute Rosa Ramos Alfarok eta Yolanda Olasagarrek; eta Ikastolen Elkarteak bidean egindako lanaren gakoak eman ditu Inma Muñoak.
Jarraitu irakurtzen Berria.eus webgunean.