Fleming Herri Eskola, eskola berritzailea

Erabiltzailearen aurpegia Fleming 2019ko urtarrilaren 9a

Fleming Herri Eskola, eskola 1 1547057972112
Fleming Herri Eskola, eskola 2 1547057972778
Fleming Herri Eskola, eskola 3 1547057972930
Fleming Herri Eskola, eskola 4 1547057973122
Fleming Herri Eskola, eskola 5 1547057973254
Fleming Herri Eskola, eskola 6 1547057973669
Fleming Herri Eskola, eskola 7 1547057974657
Fleming Herri Eskola, eskola 8 1547057975513
Fleming Herri Eskola, eskola 9 1547057976596
Fleming Herri Eskola, eskola 10 1547057977822
Fleming Herri Eskola, eskola 11 1547057979162
Fleming Herri Eskola, eskola 12 1547057980486
Fleming Herri Eskola, eskola 13 1547057982276
Fleming Herri Eskola, eskola 14 1547057983717
Fleming Herri Eskola, eskola 15 1547057984836
Fleming Herri Eskola, eskola 16 1547057985825
Fleming Herri Eskola, eskola 17 1547057986350
Fleming Herri Eskola, eskola 18 1547057987123
Fleming Herri Eskola, eskola 19 1547057987742
Fleming Herri Eskola, eskola 20 1547057988908
Fleming Herri Eskola, eskola 21 1547057989934
Fleming Herri Eskola, eskola 22 1547057990595
Fleming Herri Eskola, eskola 23 1547057991168
Fleming Herri Eskola, eskola 24 1547057991971
Fleming Herri Eskola, eskola 25 1547057992576
Fleming Herri Eskola, eskola 26 1547057993373
Fleming Herri Eskola, eskola 27 1547057994680
Fleming Herri Eskola, eskola 28 1547057995418
Fleming Herri Eskola, eskola 29 1547057996154
Fleming Herri Eskola, eskola 30 1547057996676
Fleming Herri Eskola, eskola 31 1547057997382
Fleming Herri Eskola, eskola 32 1547057997622
Fleming Herri Eskola, eskola 33 1547057997871
Fleming Herri Eskola, eskola 34 1547057998729
Fleming Herri Eskola, eskola 35 1547057999596

Zuzendaritza proiektuaren ardatzak aurkeztu ditu lan talde berriak eta Haur Hezkuntzako metodologian egin diren berrikuntzak azaldu ditu.

"Flemingkidetasuna, eskola komunitate osoan arnasten dugun giroari esaten diogu: ilusioa, konpromisoa, goxotasuna, gertutasuna, elkartasuna... guzti hau praktikatzen eta sentitzen dugu, eta herrira eta mundura zabaldu nahi dugu". Horrela nabarmendu du Jesus Quesada, Fleming Herri Eskolako zuzendariak. Berak gidatzen du, iaztik, lau urteetarako zuzendaritza proiektu berria. "Eskola gure etxea bezalakoa da eta horregatik aurkeztu genuen taldean zuzendaritza proiektua; eskola hobetu eta aberasteko, eskola publikoan sinesten dugulako".

Proiektua, klaustroan eta OOGean aurkeztu eta aho batez onartu zuten, eta honenbestez, lau urtetan hausnarketa pedagogiko jarraitua egitea jarri dute helburutzat. "Eskola bizirik egoteko beharrezkoa da metodologiari buruzko hausnarketa jarraitua egitea: gizartea aldatzen doalako, ikasleen eta familien ezaugarriak aldatzen doazelako, eta eskolak errealitate horretara egokitu behar duelako", esan du Quesadak. Fleming Herri Eskolako zuzendariak, harremanetan eta komunikazioan ere jarri du arreta: "Eskolaren komunitatea osatzen duten ikasle, irakasle, familia, udal, erakunde eta inguruko eskolekin harreman osasuntsuak nahi ditugu eta eskolan egiten eta bizitzen ari garena gizarteratu nahi dugu, flemingkidetasuna mundura zabaldu, alegia".

Josune Herrero, zuzendaritza taldeko kidea da eta ikasketa burua eskolan. Hezkuntza Bereziko aholkularia izan da eta laguntza taldean landu dituzten hainbat praktiken inguruan hitz egin du: "Ikasleak erlaxatzeko, kontzentratzeko eta arreta mantentzeko ariketak zenbateko onura ekartzen zuten ikusita, komunitate osora zabaltzea egokia izango zela pentsatu genuen. Umea ondo dagoenean, gai denean bere emozioak identifikatu eta kudeatzeko, gai da beste edozein gauza egiteko". Ongizate emozionala da, beraz, martxan den zuzendaritza proiektuaren beste helburuetako bat.  Mindfulness formazioa egin zuten aurrena irakasleek eta orain familietara zabaldu dute. "Txoratzen daude gurasoak, eta ohiko formakuntzetan baino jende gehiagok eman du izena. Ikastetxean umeek egiten dutenak, etxean ere balio duela ikusten dute, hortaz, familia eta eskola bat eginda doaz", esan du Herrerok.

Haur hezkuntzako metodologia berria

"Gizartea aldatzen doa eta eskola ere etengabe aldatu eta berritzen joan behar da". Hori uste du Oihana Lopezek, Fleming Herri Eskolako idazkariak. "Gure eguneroko praktikari buruzko hausnarketetan murgilduta gabiltza".

Formazioak egin dituzte eta eskola berritzaileetara bisita pedagogikoen bidez (Gipuzkoan, Araban, Bizkaian, Nafarroan, Katalunian…) eredu ezberdinak ezagutzera joan dira. "Eredu asko daude", dio Lopezek, "Montessori, Reggio Emilia, Neurozientzia, giroak,… ez gara metodologia bakar batean zentratzen, metodologia ezberdinak ezagutu eta bakoitzetik gure errealitaterako egokia ikusten duguna hartzen dugu, gure bide propioa egiten ari garelarik".

Hausnarketa guzti hauek Haur Hezkuntzan aldaketa esanguratsuak egitera eraman dituzte ikastetxeko ordezkariak. Gaur egun Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan, 300 ikasle inguru dabiltza eta aldaketak 65 ingururi eragin die. Lau giro berri sortu dituzte ikastetxean: artea, eraikuntza, sinbolikoa eta ametsen mundua. "Giro hauek etengabe berriztatzen joango gara ikasleen beharren arabera eta bizitzen goazen esperientzia eta hausnarketen arabera. Bidea etengabeko berriztapena baita", esan du Lopezek.

Haur Hezkuntzan eman diren aldaketa hauekin, helburu hauek bete nahi dituzte Fleming Herri Eskolan:

- Ikaslea protagonista. Ikasleak berak eraikitzen du bere ikaskuntza prozesua, bere erritmoan, bere gaitasun, behar eta motibazioetan. Askatasuna eta malgutasuna du erabakiak hartzeko, bere iniziatibak aurrera eramateko eta bere nortasuna eraikitzen joateko.

- Adin nahasketa. Onurak ekartzen dizkie txikiei, handiak behatuz ikasi egiten dutelako, kuriositatea pizten zaielako… eta handientzat “metakognizioa” lantzen delako.

- Zirkulazio autonomoa. Erabakiak hartzeko gaitasuna, autonomia, kritikotasuna, norbera izateko eskubidea… garatzen dira.

- Irakaslea bidelaguna. Irakaslearen papera aldatzen da, “irakastetik” “bidelagun izatera” pasatzen da. Ikaslearen jarraipena egiten du, behar den unean esku hartuz, lagunduz, gidatuz,…baina ikasleari egiten eta izaten utziz.

- Hezitzaile taldea. Tutorea erreferentea bada ere, hezitzaile talde osoak egiten dute ikasle guztien jarraipena.

- Espazio/materialak hezitzaileak. Espazioak eta materialak oso pentsatuak, hausnartuak eta zainduak dira, hauek haurren hezitzaile baitira.

- Bizipena, manipulazioa, esperimentazioa. Manipulazioaren eta esperientziaren bidez haurrak bere ingurua aztertzen eta ezagutzen du.

Ez diogu hau kapritxo hutsagatik: lagundu iezaguzu. Eduki hau guztia doan ikusten duzu ez dugulako irudikatzen euskarazko hitzik gabeko Tolosalderik. Atarikide, iragarle eta erakunde askoren laguntzarik gabe ezinezkoa litzateke. Zenbat eta komunitate handiagoa sortu, orduan eta sendoagoa izango da ATARIA: zurekin, zuekin. Ez utzi biharko gaur egin dezakezuna: egin zaitez Atarikide!


EGIN ATARIKIDE!