Bartzelonako AVEaren eskandaluak azaleratu zuen ustelkeria sarea 2014an: Isolux Corsán-ek azpikontrataturiko enpresari batek aitortu zuen Adif-eko teknikariei opariak egiten zizkietela exekutatu gabeko obrak egiaztatzearen truke.
Guardia Zibilak hamar lagun atxilotu zituen operazioan eta begirada guztiak segituan jarri ziren enpresa bera Euskal Y-ko trenbide proiektuan eraikitzen ari den lau zatiengan: bi zati Adif Espainiako sozietate publikoak esleitu zituen Bizkaian eta beste bi Eusko Jaurlaritzak Gipuzkoan.
AHT Gelditu! Elkarlana koordinadorak publikoki azaldu zuen kezka, eta EH Bilduk gogorarazi zuen zati horietako batean –Tolosa-Hernialde artekoan– Herri Kontuen Euskal Epaitegiak irregulartasunak atzeman zituela lehenago. Zehazki, epaitegiak zioen “iritzi-balioak” gailentzen zirela eta segurtasun planik gabe hasi zirela lanak.
Koalizio abertzaleak Eusko Jaurlaritzari azalpenak eskatu zizkion Legebiltzarrean. Honen erantzuna: prozesuak berme guztiak zituela, baina epaitegiaren gomendioak kontuan izango zituztela “gardentasun eta kontrol hobe baten mesedetan”.
Jarraitu irakurtzen Argiaren webgunean.